Kuinkas moni on tämän jalon taidon opetellut? Opettelitteko ihmisen vai kasetin/cd:n/muun vastaavan avulla? Onko tuottanut tuloksia?
Itse opettelin nelisen vuotta taaksepäin joltain kasetilla olevalla ohjeella. Itse en ole päässyt ampumaan tuon avulla, mutta passiketjuun on pariin otteeseen tuotu hirvi tämän avulla. Isällä on puolestaan kontollaan jo kymmenkunta hirveä samassa ajassa, mutta se on aina äärimmäisenä passimiehenä.
Itselläni paras kokemus tuohon liittyen on viimevuodelta, kun oltiin kahdestaan erään toiseen hirvimiehen kanssa mettässä. Noh, itse olin "passirivissä" oottelemassa ja aikani kuluksi aloitin kutsumisen. Ensi kuulua todella, todella vaimea vastaus, jota ensin epäilin "halukuulloksi". Noh, jatkoin kutsumista vartin verran, kunnes kuulin viereisessä risukossa ryskettä, uroshirvi oli tulossa tielle ja lujaa. Vaan tuuri oli tässä vaiheessa erittäin huono, kun ajomiehenh koira otti päinvastaisesta suunnasta hirven haukkuun ja hetikohta hirvi lähti liikkeelle, ohitti minut 150m päästä koira perässä ja tätähän minun kutsuma hirvi ei kestänyt..
Ja naaraan kiimakutsua käytän, vasan ääntelynkin osaan jotenkuten, mutta muut äänialat ovat vielä hukassa.
Edit.
Otsikko paremmaksi.