Kirjoittaja Aihe: Ase-lupa  (Luettu 4429 kertaa)

supikoiranampuja

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Ase-lupa
« Vastaus #15 : Syyskuu 09, 2011, 11:40:34 ap »
Noniin olen 14 v ja suorittanut metsästäjän tutkinnon ja omistan jo metsästys kortin . Eli pitääkö minun esim. isän hankkia aselupa ja hän voi myöntää aseen minulle. Vai voivatko polliisit antaa minulle luvan vanhemman päätöksellä. Kertokaa miten minun pitäisi toimia nytten ja esim. isäni ei omista vielä metsästäjäkorttia, että tarvitseeko hän sen ennen kun voi asetta hankkia ????????????????
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2011, 12:10:59 ip kirjoittanut supikoiranampuja »

Morripoika

• Jr. Member
  • **
    • MSN Messenger  - j.aa.kola@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : Syyskuu 09, 2011, 12:15:12 ip »
No joo. Siis ennen kuin olet täyttänyt 15 vuotta et voi metsästää muuta kuin isäsi ja veljesi kanssa. 15 vuotiaana voit saada rinnaikkaisluvan isäsi aseeseen, jolloin saat kulkea yksiksesi metsällä. Ja isäsi taas näillä nykyään todella tiukoilla säännöksillä tuskin saa asetta, jos ei harrasta metsästystä tai kilpa-ammuntaa.
Kalastusta ja metsästystä.

supikoiranampuja

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Syyskuu 09, 2011, 01:34:59 ip »
Mutta jos isäni käy tutkinnot ja saa luvat kuntoon niin voiko hän silloin antaa aseen minullle välittömässä valvonnassa ?

Cheyenne

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #18 : Syyskuu 11, 2011, 07:20:38 ip »
No jos isälläsi olisi/on lupa, niin silloin voi antaa sinun pitää ja käyttää asetta "valvonnan alaisena" :)