Kirjoittaja Aihe: kanalinnustus 2009  (Luettu 2188 kertaa)

250gl

• Vieras
Vs: kanalinnustus 2009
« Vastaus #15 : Syyskuu 16, 2009, 11:58:13 ap »
Posiolta tuli tekstiviesti että yhen teeren oli isä saanut minun pystykorvalle ammuttua haukkuun.
Mites se nyt jo on ampunu ??? Posio on Lappia ja siellä alkaa kanalinnustus 20. päivä.
Ite asun kolme kilometriä Lapin rajasta etelään niin oon päässyt metsästämään jo 10. päivä.

Ensimmäinen teeri saaliiksi. Hakkuuaukon reunalla passissa ja 3 teertä tulee 40m selän taakse. Haulikolla yksi rojahti alas.
Tienvarressa odotti mukava yllätys kun lähdin pois. Metsopoikue jossa oli 5 koppeloa ja 1 metso.
Toivottavasti kukaan ei ammu näitä niin metsokanta on lähes taattu.
Kuusamon puolelta  ;)

Winchester

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #16 : Syyskuu 16, 2009, 03:32:55 ip »
Posiolta tuli tekstiviesti että yhen teeren oli isä saanut minun pystykorvalle ammuttua haukkuun.
Mites se nyt jo on ampunu ??? Posio on Lappia ja siellä alkaa kanalinnustus 20. päivä.
Ite asun kolme kilometriä Lapin rajasta etelään niin oon päässyt metsästämään jo 10. päivä.

Ensimmäinen teeri saaliiksi. Hakkuuaukon reunalla passissa ja 3 teertä tulee 40m selän taakse. Haulikolla yksi rojahti alas.
Tienvarressa odotti mukava yllätys kun lähdin pois. Metsopoikue jossa oli 5 koppeloa ja 1 metso.
Toivottavasti kukaan ei ammu näitä niin metsokanta on lähes taattu.
Kuusamon puolelta  ;)
Jep, itse kans mietin tuota kun täällä lapissahan asustelen ja meillä sattuu olemaan mökki posiolla.  ;)
Mutta kuusamon puolella kanalinnun pyynti alkaa kai sitten normaalisti 10 päivä..
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2009, 03:35:37 ip kirjoittanut Winchester »
"Mitä elämä olisi ilman kipinöiviä öitä ja tähtiä suon yllä, ilman kuura-aamuja ja pihkan tuoksuja?"
"Olisiko se elämää ollenkaan"

hunter95

• Vieras
« Vastaus #17 : Syyskuu 18, 2009, 03:15:38 ip »
sunnuntaina jahtiin tänään pakataan kimpsut ja kampsut. lauantaina pitkä ajomatka muonioon. päivällä ollaan perillä. (jos isä jaksaa lähteä aamusta) sit ku ollaan siel nii reppu sisälle ja järvelle kattoo sorsia

Winchester

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #18 : Syyskuu 20, 2009, 08:25:02 ip »
Kanalinnustus kausi tuli avattua myös täällä pohjoisessa.. Aamulla noin puoli 6:den aikaan metsään. Teeriä näkyi heti yllättävän paljon (arviolta yhteensä 50) mutta olivat nuo niin arkoja ettei yksikään sattunut hollille. Yksi pyy myös vastaili pillille ,mutta hiljentyi sekin kun jonkun muun metsästäjän pystykorva alkoi haukkumaan juuri H-hetkellä..
Illalla sitten uudestaan pillin kans pyynti paikoille ja sieltä saaliina 1 pyy, noin puolen tunnin kiertelyn jälkeen istui hollille ja siitä varma tiputus.  ;). Olisi toiseenkin ollut mahdollisuus mutta jätin seuraavaa kertaa varten kun alkoi olla jo melko hämärää.
Loppuviikosta olis viellä tarkoitus käydä lintujahdissa ennen hirvijahtia ,luultavasti lomaa koulusta to ja pe (jos antavat koulusta)  ;D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2009, 08:27:43 ip kirjoittanut Winchester »
"Mitä elämä olisi ilman kipinöiviä öitä ja tähtiä suon yllä, ilman kuura-aamuja ja pihkan tuoksuja?"
"Olisiko se elämää ollenkaan"