Kirjoittaja Aihe: Haulikonpatruunat  (Luettu 6532 kertaa)

hunter95

• Vieras
Vs: Haulikon patruunoista keskustelua
« Vastaus #15 : Tammikuu 16, 2010, 10:31:07 ip »
Olympian kehittämä special patruuna erittäin pitkille matkoille. Patruunan tappoteho riittää liki 150metriin ! hauli suihku kulkee noin 40-50metrin matkan täyteisenä ja antaa normaalin patruunan kuvan vasta yli 70 metrin matkalla. Tehdas suosittelee tätä patruuna isoille linnulle tai pienille eläimille.

http://www.elisanet.fi/karkikrister/Olympia/Olympia%20Metsastyspatruunat.html

mitäs mieltä te ootte tuosta "spesiaali" patruunasta, mä sanon että jos se menee yli 70m että alkaa aukeamaa npatruuna nii kivääriähän ei metsällä enää tarvikkaan, kuulemma haulikuppi käännetty toisinpäin joka putoaa kyydistä 50m kohdalla, ei oma usko jaksa riittää tuohon asiaan.

arto

• Newbie
  • *
    • Profiili
Vs: Haulikonpatruunat
« Vastaus #16 : Elokuu 27, 2010, 10:32:08 ap »
sk torhammer 36 gr. 3.2 mm.baikal ij-27 .toimiva panos metsään.

JR#15

• Global Moderator
  • Sr. Member
    • Profiili
« Vastaus #17 : Elokuu 27, 2010, 11:12:41 ap »
Testiin saapui eilen itseladattuja 1,7mm hauleilla ryynitettyä paukkuja 34g. Jos pelaa niin tästä ensi syksyn kyyhkyjahtiin? Samalla 2,7mm haulia lintujahtiin hiukan nopeammalla lähdöllä ku kaupan paukut (ja voipi olla ihan hyvä kyyhkypaukkukin). Pitää  viikonloppuna kuviot testailla että jospa toimisi.

Cheyenne

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #18 : Elokuu 29, 2010, 09:47:09 ip »
Itse en juuri noista mangnumeista välitä... (ase kyllä pesitetty 12/89).
Pääasiassa alkusyksyn (Kyyhkyjahdista marraskuun alkuun) käytän 36 gramman Hubertusta 3 mm hauleilla, ja sen jälkeen numero 1 tai 2 (4 mm / 3,8 mm) niklatuilla hauleilla ladattuja Winchester Super Speed paukkuja (40 grammaa) tai Federalin 40 grammaisia (kuparipinnoitetut haulit) kokona 2 (3,9 mm) käytän niin pitkään kun ketunpyynti on kevääseen karvan kunnon puolesta järkevää (maaliskuun loppupuolelle).
Sen mitä itse olen noita Vihtavuoren paukkuja testaillut, niin on kuvio ollut minun makuuni turhan harva...
Siis syksyllä ammun kyyhkysiä, pyitä ja rusakkoja ja talven saapuessa rusakkoja ja kettuja...

Sambou

• Toimittaja
  • Sr. Member
  • Pyy Pivossa.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : Elokuu 29, 2010, 11:06:18 ip »
Pääasiassa alkusyksyn (Kyyhkyjahdista marraskuun alkuun) käytän 36 gramman Hubertusta 3 mm hauleilla, ja sen jälkeen numero 1 tai 2 (4 mm / 3,8 mm) niklatuilla hauleilla ladattuja Winchester Super Speed paukkuja (40 grammaa) tai Federalin 40 grammaisia (kuparipinnoitetut haulit) kokona 2 (3,9 mm) käytän niin pitkään kun ketunpyynti on kevääseen karvan kunnon puolesta järkevää (maaliskuun loppupuolelle).
Sen mitä itse olen noita Vihtavuoren paukkuja testaillut, niin on kuvio ollut minun makuuni turhan harva...
Siis syksyllä ammun kyyhkysiä, pyitä ja rusakkoja ja talven saapuessa rusakkoja ja kettuja...

Mistä olet ostanut noita niklattuja Winchesterin paukkuja? Täältä päin ei saa enää mistään, pistää ihan ketuttamaan, on niin hyvä laaki kyseessä että huh huh.  ???
Sarsilmaz laulaa ja lintu tippuu.

arto

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #20 : Elokuu 31, 2010, 09:49:51 ap »
mirage,gyttorp,vihtavuori,rotweill,rc,federal,remington,trust . haulikon patruunat metsästykseen.

valmet 412 s

• Vieras
« Vastaus #21 : Elokuu 31, 2010, 03:13:46 ip »
Baschieri&Pellagri ;)

marlinisti

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : Syyskuu 03, 2010, 08:21:36 ip »
Testiin saapui eilen itseladattuja 1,7mm hauleilla ryynitettyä paukkuja 34g. Jos pelaa niin tästä ensi syksyn kyyhkyjahtiin? Samalla 2,7mm haulia lintujahtiin hiukan nopeammalla lähdöllä ku kaupan paukut (ja voipi olla ihan hyvä kyyhkypaukkukin). Pitää  viikonloppuna kuviot testailla että jospa toimisi.

kokeile sellierin PARCOURS pateja 2,7 mm haulit=riistapolkupaukku,samoin musta MIRAGEkiekkolati(trap) on aika tehokas suppeasta piipusta(vo 1450 fps)

marlinisti

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : Syyskuu 03, 2010, 08:51:34 ip »
Jos tositoimiin tarviit paukkuja niin silloim REMINGTON,tai FEDERAL,remarilta käytän tavallisia 32-36 g latauksia,myös minimagnum on hyvä,kunhan saa etsittyä sopivan supistajan/tai sopivan haulikoon (tasainen kuvio)Kettupaukuksi RC40 tai RIO ROYAL,toimii pakkasella,vihtavuori ei ROTTWEIL on myös huono pakkasessa oman käytön mukaan,väärä ruuti.Rio:lla menee 18 mm ulkovuorilaudasta läpi 35m päästä ja kuvio on Beretalla veret seisauttava(ketun veret)Federal classic 3-3,5 mm on yleispaukku kaikkiin jahteihin ,jos niitä vain jostain saisi,kaikki alkaa olla aina enemmän magnumia ja superia vaikka ei tarvitsekkaan.Tavalliseen jahtiin tasainen nopea patruuna ja saalista tulee kyllä kunhan vaan sihti on kohdallaan.

jcuster

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : Syyskuu 21, 2010, 01:08:45 ap »
Pyyjahtiin mukaan vanha leijona ja paukuksi s&b red and black.
Lyhkänen ase on näppärä pusikossa ja muuten omiaan pikalaukauksiin. Paukku taas on vaan nostalgialataus punamustalla pahvihylsyllä. On noita joku sata vielä jäljellä.

Rotikan magnumia, ukkometsoa ja winsun super speed extraa tulee käytettyä isommille linnuille, nobelin velox tai sb:n fortuna menee kyyhkylle varsin hyvin pienellä haulilla. Sorsille on tullut tarjottua vv:n vismuttimagnumia ja normivismuttia, hanhia varten on jokunen hevishotti vyössä.

JR#15

• Global Moderator
  • Sr. Member
    • Profiili
« Vastaus #25 : Syyskuu 21, 2010, 08:13:26 ap »

Nyt testattu noi 2,7mm suoraan jahtitilanteessa kaksi laukausta kohti teeriä ja kaksi teertä. Toinen avonaiseen paikkaan aukon laitaan matkaa noin 25m ja toinen pienen puskan läpi matkaa suurinpiirtein saman verran joten ihan toimivia tuntuu olevan. Pitää laittaa lisää tilaukseen. Pitäs vielä jaksaa paperiin ampua jossain vaiheessa.

Cheyenne

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #26 : Syyskuu 27, 2010, 07:00:58 ip »

Mistä olet ostanut noita niklattuja Winchesterin paukkuja? Täältä päin ei saa enää mistään, pistää ihan ketuttamaan, on niin hyvä laaki kyseessä että huh huh.  ???

Forssan Ase ja retkeily tai Asetalo Rantanen Humppilassa noita on mulle myyneet.Tuolta Humppilasta ainakin viimeksi helmikuussa noita ostin kaksi askia (20 kpl)

metsänpoika

• Vieras
« Vastaus #27 : Heinäkuu 03, 2011, 02:13:31 ip »
mulla on boareita ja rc3 hyvin on toiminu baikkalissa ja hyvän kuvion antaa :D

Jontti

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #28 : Heinäkuu 22, 2011, 05:47:44 ip »
Mites, onko kukaan kokeillu tuota vihtavuoren 12/70 vismuttipaukkua?

.222Master

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #29 : Heinäkuu 22, 2011, 11:15:05 ip »
Mites, onko kukaan kokeillu tuota vihtavuoren 12/70 vismuttipaukkua?
Muutama vuosi sitte oli  käytössä noitakin. Meinaa vaan olla hinnakkaita niin ei oo raaskinu ostaa lisää.
Hyvin tipahteli linnut sillon. Paljo lie nykyhinta? sillon tais olla 2eeroa kuti.
"TÄLLÄ MIEHELLÄ ON METTÄVERET SUONISSA!"