Chattiin! >>
  Etusivu Keskustelut Kauppahalli Metsästysuutiset Metsästyslinkit Chat

Kalassa.net - Keskustelut Foorumin päävalikko
Kalassa.net - Keskustelut Foorumin päävalikko Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Heinkuu 30, 2010, 09:50:40

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+ Metsästys keskustelut - Metsastys.com
|-+ Aseet
| |-+ Patruunat ja jälleenlataus
| | |-+ Itse tehdyt patruunat
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Itse tehdyt patruunat  (Luettu 1021 kertaa)
samppa919
Newbie
*

samppa919@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« : Heinkuu 11, 2009, 05:49:08 »

Tekeekö kukaan enää itse patruunoita?

Kuinka ne eroaa kaupan patruunoita?

Onko kannattavaa hommaa tehdä itse, entä ostaa kaupasta?

Onko se "ammattilaisten" hommaa, vai voiko normi pulliainen rueta latailee patruunoita?
tallennettu

www.metsalle.net
- Metsästyskeskustelua parhaimmillaan -
hunter95
Vieras
« Vastaus #1 : Heinkuu 11, 2009, 11:10:23 »

isoisä latasi 25-20 paukkuja ja niis on isompi rekyyli kuin kaupan paukuis,

tosin se ku ampuu sen omat tekemät nii hylsy jää piippuun kiinni ja kaupan patruunois ei.

tarkkuus heittää enemmän oma latauksessa
tallennettu
juhnuu
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #2 : Heinkuu 12, 2009, 09:24:49 »

Tarkkuus on paljon parempaa kuin kaupan panoksissa, jos vaan tietää mitä tekee. Itse lataan sellasen 500-700panosta vuodessa (kivääri 308,222)
Tärkein syy miksi tulee ladattua on hinta. Yhden hylsyn lataa jopa kymmeniä kertoja ja niitä kerää radalta aika kasoja.. Kaupassa tehdapatruuna esim. 308 maksaa 1e kpl (harjoituspanos) itse lataamalla esim. lapua 6,5g luoti nalli CCI200 iso kiväärinalli ruuti N130 35,2grs = se on noin 0,30e panos.
tallennettu
JR#15
Global Moderator
Jr. Member

Profiili
« Vastaus #3 : Elokuu 19, 2009, 12:42:09 »

Kyllä itse lataamalla saa tarkemmat ja halvemmat paukut. Lataaminen on siinäänsä vaivatonta kunhan hankkii käypäiset välineet ja opastusta, jos itsellä ei ole tietoa. Itsekin tuli aiemmin ladattua todella vähän mutta uuden aseen myötä sekin tuli opeteltua. Hinta ero huomattava kaupan 45-70 paukulla verrattuna oma tekeleeseen. Toimivuus hirvipaukuissa myös parempi, latausohjeet sain samalta asesepältä, joka teki tuplapiiput valmettiin ja hyvin on paukut pelanneet. Hyötyä itse latauksesta saa kyllä tosin melkein kaikissa kalibereissa.

tallennettu
Sambou
Full Member

Pyy Pivossa.

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : Lokakuu 04, 2009, 08:22:58 »

Tästä lataus jutusta sen verran että tiedättekö että saako 22-250kaliiperiin ladattua itse? Olen ostamassa tälläistä kivääriä, ja panokset ovat kaupassa niin pirun kalliita, että on tuttu lataaja joka voisi ladata sitten jos on mahdollista.
tallennettu

Sarsilmaz laulaa ja lintu tippuu.
Teeba
Newbie
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : Lokakuu 10, 2009, 09:25:42 »

Eilen tuli 160kpl 7.62x53r panoksia latauksesta.
tallennettu
Timpe
Global Moderator
Full Member

puntsi@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : Lokakuu 10, 2009, 11:05:15 »

Tästä lataus jutusta sen verran että tiedättekö että saako 22-250kaliiperiin ladattua itse? Olen ostamassa tälläistä kivääriä, ja panokset ovat kaupassa niin pirun kalliita, että on tuttu lataaja joka voisi ladata sitten jos on mahdollista.

Kyllä tuonkin kaliiberin paukkujen itselataaminen on mahdollista..
tallennettu

In Finland we have this thing called Reilu meininki!
Kalassa.net - Kaikkea kalastuksesta
SLC
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #7 : Toukokuu 27, 2010, 12:53:17 »

Kannattaisko ruveta itselataan .222 REM MAG pateja? Näitten patit on aiva sika kalliita. Joskus kattelin jotain halpaa itselataus settiä, mutta oli vain .222 REM... pystyköhän tolla ladata myös vähän pitempiä magnumeja Pyörittää silmiään
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!